• Voor 23:59 uur besteld morgen in huis
  • Gratis bezorging in NL & BE vanaf 72,-
  • Grootste assortiment uit voorraad leverbaar
  • PostNL afhaalpunt: kies zelf wanneer je afhaalt
  • Gratis bezorging in NL & BE vanaf 72,-

Levertijd & Bezorging

Wij begrijpen als geen ander hoe belangrijk het is om jouw bestelling snel in huis te hebben. Daarom houden we je van begin tot eind op de hoogte van het leveringsproces. Zodra je pakket is klaargemaakt en overgedragen aan de bezorgdienst, ontvang je direct een melding. Vervolgens kun je eenvoudig de Track & Trace-link volgen, zodat je precies weet wanneer je jouw bestelling kunt verwachten!Informatie over levertijd & bezorging bij illbruck shop

Veelgestelde vragen

  • Wanneer ga ik mijn bestelling ontvangen?

    Altijd op de hoogte van jouw bestelling!

    • Benieuwd waar jouw bestelling zich bevindt en wanneer die precies geleverd wordt?
    • Mis je iets in je levering?
    • Of zoek je naar de factuur van je bestelling?

    Geen zorgen, door op de onderstaande button te klikken vind je het antwoord zo zelf!

    Bestelling_volgen_goed

    Nog niets besteld?
    Geen probleem! Tijdens het afrekenen zie je in de winkelmand de verwachte leverdatum.

    • Alles op voorraad? Bestel vóór 23:59 en je pakketje staat morgen al op de stoep!
    • Niet alles op voorraad? Dan zie je in de winkelmand meteen de aangepaste leverdatum.

    PS: In de orderbevestiging vind je ook altijd nogmaals de verwachte leverdatum. Handig, toch? ๐Ÿ˜‰

  • Hoe snel worden producten verzonden?

    ๐Ÿšš Voor 23:59 besteld, morgen in huis

    Plaats je op een werkdag vóór 23:59 uur een bestelling én zijn alle producten op voorraad? Dan wordt je bestelling de volgende werkdag geleverd. Bestel je als particulier? Dan kun je jouw pakket ook op zaterdag ontvangen!

    โœ… Altijd actuele voorraad

    Op elke productpagina én in je winkelmandje zie je direct of een product op voorraad is. Dankzij een directe koppeling met ons magazijn zijn de voorraadstatussen altijd real-time. Is een product tijdelijk niet op voorraad? Geen zorgen! Je ziet dan meteen de verwachte leverdatum. Zo weet je precies waar je aan toe bent. Wel zo handig, toch?

    ๐Ÿ“ฆ Verzendbevestiging met Track & Trace

    Zodra je bestelling verzendklaar is, ontvang je van ons een statusupdate per e-mail, inclusief een handige Track & Trace-link om je pakket te volgen.

  • Wat kan ik doen bij een vertraagd pakket?

    Vertraging bij je pakket? Dit moet je weten!

    We begrijpen dat het vervelend is als je pakketje later aankomt dan verwacht. Helaas kunnen er soms vertragingen optreden door drukte, logistieke problemen of andere onvoorziene omstandigheden. Gelukkig helpen we je snel op weg met de meest gestelde vragen én wat je zelf kunt doen:

    Pakket vertraagd? Check eerst je Track & Trace!

    Kijk eerst naar de trackinginformatie in de verzendbevestiging die je per mail hebt ontvangen. Soms loopt een pakket wat vertraging op door drukte of onvoorziene omstandigheden bij de vervoerder.

    Hoe lang moet ik wachten voordat ik actie onderneem?

    In de meeste gevallen wordt een vertraagd pakket alsnog binnen 1 tot 3 werkdagen geleverd. Is het daarna nog steeds niet aangekomen? Laat het ons weten, dan kijken we met je mee.

    Wat als mijn pakket kwijt is?

    Lijkt je zending zoek? Dan kunnen we een onderzoek starten bij de vervoerder. Zo’n onderzoek duurt meestal 5 tot 10 werkdagen. Uiteraard houden we je op de hoogte.

    Heb ik recht op een vergoeding bij vertraging?

    Levertijden zijn altijd indicatief. Daarom kunnen we bij vertragingen geen standaard vergoeding bieden. Maar: raakt je bestelling kwijt of komt deze beschadigd aan? Dan zoeken we natuurlijk een passende oplossing!

    Kan ik mijn bestelling annuleren vanwege de vertraging?

    Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kunnen we die vaak nog annuleren. Wanneer het pakket al onderweg is wordt dit lastig. Neem in beide gevallen even contact met ons op om te kijken wat mogelijk is.

    Mijn trackingstatus verandert al dagen niet, wat nu?

    Neem gerust contact met ons op. We kijken dan met je mee en schakelen, indien nodig, de vervoerder in om het verder uit te zoeken.

  • Word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling?

    Zeker! Bij ons worden de hele dag door orders gepickt. Het kan dus zomaar zijn dat je binnen enkele minuten een Track & Trace-link in je mailbox ontvangt.

    Is dat niet het geval? Geen zorgen! Soms wordt je bestelling door onze avondploeg verwerkt, waardoor de Track & Trace iets later binnenkomt.

    Let op: de e-mail kan soms in je spamfolder belanden. Controleer die dus ook even als je niets ziet! ๐Ÿ˜‰

  • Door wie worden de pakketten bezorgd?

    Wij verzenden onze pakketten via PostNL en Trunkrs.

    PostNL - Wikipedia                Trunkrs B.V. | Thuiswinkel.org

  • Wat zijn de verzendkosten bij online bestellingen?

    Bestel je voor minder dan €59? Dan bedragen de verzendkosten €6,45 (in Nederland) en €6,95 (naar België). Maar goed nieuws: bestel je voor €59 of meer, dan betalen wij de verzendkosten voor jou! ๐Ÿ’š

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw.

  • Kan er in Belgiรซ geleverd worden?

    Tijdens je bestelling kun je kiezen voor levering in België. Liever zelf ophalen? Dat kan bij een PostNL- of Bpost-afhaalpunt.

    ๐Ÿ“ฆ Ophalen bij een PostNL- of Bpost-afhaalpunt?
    Je pakket ligt vanaf 15:00 uur klaar op de dag van levering.

  • Moet er btw over verzendkosten worden betaald?

    Het antwoord is: Ja!

    Als jij verzendkosten aan je klant berekent, moet de klant hier btw over betalen. 

    Je berekent altijd btw over het totaalbedrag op de factuur. Dit is dus inclusief de verzendkosten. Hierbij horen ook zaken als verzendkosten, reiskosten, telefoonkosten en verpakkingskosten.

    Waarom moet ik btw rekenen over verzendkosten?

    Er is een belangrijke en duidelijke reden waarom de Belastingdienst dit vraagt. 

    Als je geen btw over de bezorgkosten zou moeten betalen, zou je belasting kunnen ontduiken. Je kunt er dan namelijk voor kiezen om een lager bedrag voor de goederen te rekenen en voor hogere verzendkosten.

    Hiermee zou je over een lager bedrag btw hoeven te betalen en dat wil de Belastingdienst voorkomen. Daarom zijn bezorgkosten niet btw-vrij.

    Welk btw-tarief moet ik toepassen voor verzendkosten?

    Je gebruikt het btw-tarief dat geldt voor de goederen op de factuur. Dit kan dus het hoge btw-tarief zijn of het lage.

    Het btw-tarief dat je gebruikt om verzendkosten te belasten is variabel: 0%, 9% of 21%. Het tarief dat je toepast, is afhankelijk van het soort goederen dat je verstuurt. Voor de verzendkosten van het pakket neem je het btw-tarief dat geldt voor de producten die je verzendt. 

    Voor de meeste bedrijven die handelen binnen Nederland geldt het hoge btw-tarief van 21%. Mocht je niet weten of jouw producten in de btw-categorie hoog of laag vallen of hoe je de btw moet bereken, check dan de website van de Belastingdienst.

    Goed en fout (voorbeeld)

    Hieronder vind je een simpel voorbeeld van een goede en een foute berekening op de factuur wat betreft btw bij verzendkosten. Voor het voorbeeld hebben we een btw-tarief van 21% gebruikt. 

    Hoewel het verschil klein lijkt, kan het bij veel verzendingen aan het einde van het jaar flink in de papieren lopen.

    BTW voorbeeld

  • Kan ik een intracommunautaire (0% btw) levering krijgen?

    Wanneer je aan de gestelde voorwaarden van de Belastingdienst voldoet dan kun je dit bij een levering in België gewoon aangeven in de winkelmand. Wel doen we even een snelle check van je BTW nummer.

    Hoe werkt een 0%-tarief bij export naar andere EU-landen? 

    Hiervoor dient voldaan te worden aan de volgende 2 voorwaarden:

    • Het afleveradres is in een ander EU land dan Nederland.
    • De organisatie heeft een zakelijk BTW nummer in het land waar de goederen naartoe gaan.

    Een geldig EU BTW nummer dient op de bestelpagina in te worden ingevuld.

  • Hoe stuur mijn verzending retour?

    Een bestelling retourneren? Dat kun je direct zelf regelen! Kijk voor alle informatie even op onze pagina 'Retourneren & Annuleren'

Contact

Niet gevonden wat je zocht? Neem gerust contact met ons op! Ons team staat elke werkdag van 08:00 tot 17:00 voor je klaar om je verder te helpen.